Expozitie dedicata zilei de 8 Martie

Expozitie dedicata zilei de 8 Martie
Materialele care apar pe acest blog aparţin autorului şi nu se pot reproduce fără acordul acestuia. Toate textele expuse pe acest site sunt protejate, potrivit Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Imagini din zonele pe care le-am vizitat.

vineri, 26 iunie 2009

POETA MARIA BACIU Volumul,, Copilărie de Lux"



RUGACIUNE
Mamă bună, strigă-mă, pe geană ridică-mă,
cu vocea clădeşte-mă cu dragostea creşte- mă,
dă-mi poveţe, spune-le relele şi bunele, şi-apoi
urmăreşte-mă din umbră, păzeşte-mă, roagă-te
tu cerului, să cred adevărului, să cred fericirilor,
să slujesc iubirilor !
(Poezia,,Rugăciune” din vol.,,Copilărie de Lux “ MARIA BACIU)
Doamna Luminiţa Stoica a declarat căteva cuvinte despre poeta Maria Baciu care consideră că ,, poezia pentru copiii, este o reuşită a genului"
,,Exercitându-şi forţa creatoare atât în poezie, cât şi în proză şi în teatru pentru copii, scriitoarea Maria Baciu a impus , fără îndoială, un timbru unic în peisajul scrisului românesc contemporan. Poezia pentru copii, o reuşită a genului, asigură poetei Maria Baciu o poziţie privilegiată printre confraţii săi. Atenţia acordată detaliului, minuţiosului, sunt doar câteva trăsături distinctive ale operei sale.
A scrie poezie pentru copii e o bucurie rezervată numai spiritelor nealterate, capabile să reitereze prin forţa unică, vârsta paradisiacă a copilăriei, universul ei spontan şi inocent, acea ,,lume îndrăzneaţă” zglobie şi şagalnică, ale căror elemente sunt : ,, soarele” , ,, bondarii cântăreţi” , ,, buburuzele, libelula, pisicuţa” .
Comunicarea copilului cu universul se realizează permanent, la toate nivelurile firii ( acvatic, terestru, cosmic), cu naivitate şi simplitate : ,, Cra-cra-cra,/ te rog ceva: / fugi de la / fereastra mea,/ ,, Doamnă Toamnă,/ etc. Toate aceste ,,secvenţe” par a fi ,, decupate” cu dragoste şi migală, din viaţa obişnuită a copiilor, ca şi când copilul însuşi ar vorbi despre sine.
Despre copilărie vorbeşte şi poeta Maria Baciu, în felul ei unic, melodios şi şăgalnic, inteligent şi simplu, drăgăstos şi poznaş, pentru ca lui, ,,micului prinţ” , să-i fie bine, să râdă, să-i fie lumină, iar poetei să-i întindă singur mânuţele şi s-o ţină lângă el”
Luminiţa Stoica



Cei trei purceluşi
Purceluşii stau toţi trei /în coteţ la moş Andrei.
Groh ! groh ! groh ! râmă tot/ până simt că nu mai pot.

Moş Andrei, văzând ce pot, le-a pus câte-o sârmă-n bot,
Ei ţipau: guit ! guit ! nu mai suntem fericiţi !....

In ajun, cel mai frumos/ din coteţ a si fost scos,
şi-a făcut Mos Andrei fripturică pentru –ai săi.
(poezie din vol ,,Copilarie de lux ,MARIA BACIU)

Raţa măcăie nervoasă,
că-i grasă şi nu-i frumoasă.
- Ce mă fac? Mac! mac! mac!
Ia răţoi să-i fiu pe plac?
Şi-a început raţa grăsuţă să sară de pe-o măsuţă.
Dar stăpâna, fără vorbă,
a făcut din ea o ciorbă!
(poezie din,,Copilărie de Lux", Maria Baciu)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu