Expozitie dedicata zilei de 8 Martie

Expozitie dedicata zilei de 8 Martie
Materialele care apar pe acest blog aparţin autorului şi nu se pot reproduce fără acordul acestuia. Toate textele expuse pe acest site sunt protejate, potrivit Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Imagini din zonele pe care le-am vizitat.

vineri, 26 iunie 2009

DESPRE POETA MARIA BACIU


Conf. dr. Lucia Cifor Absolventă a Facultăţii de Filologie, secţia romană-germană, Universitatea "Al. I. Cuza" din Iaşi (1987) Doctor în Filologie (2000, Universitatea "Al. I. Cuza" din Iasi) Cercetator stiintific (1992-2003) la Institutul de Filologie Română "A. Philippide", sectorul lexicografie – lexicologie
Din octombrie 2003, conferenţiar universitar, Catedra de Literatură comparată şi Estetica, Facultatea de Litere, Universitatea "Al. I. Cuza" din Iaşi.
Domenii de competentă: stilistica, poetica, hermeneutica literară, teoria literaturii şi lexicografie; literatura română, literatura generală şi comparată.
Membru al Asociaţiei de Literatură Generală şi Comparată din România şi al Societaţii de Ştiinţe Filologice din România.
Doamna conf. dr. Lucia Cifor a scris căteva rănduri despre cărţile de poezie pentru copii ale Mariei Baciu cu titlu ,,O poezie a candorii", o numeşte ,,creatoare - îndrăznim să spunem- a unui stil puternic individualizat în cadrul geniului, stil susţinut de o viziune sensibil schimbată faţă de cea cu care suntem obişnuiţi în literatură"

M i r a r e Sărut mâna ! M –am sculat !
Ce am astăzi de aflat ?
Dragii mei, mă credeţi mică,
Dar eu ştiu ce-I o pisică,
Un căţel, o veveriţă,

Cum se coase o rochiţă,
Ştiu să-mbrac păpuşile,
Să sărut mătuşile,
Singură-mi pun babeţica,
Dacă-mi dă să pap , mămica;
numai când îmi iese-un dinte
nu pot fi aşa cuminte….
În rest, mătur si fac patul,
Mă joc de-a acceleratul,
O ajut pe mama mea
ca să spele o perdea… Chiar credeţi cu-adevărat
că mai am ceva de -aflat? !...
(poezia ,,Mirare”, MARIA BACIU)
Despre Maria Baciu, doamna Lucia Cifor a mai prezentat:
,,Copilăria este limanul somnului nerăzvrătit, al libertăţii şi al bunătăţii pe care, nu oamenii, ci îngerii le chezăşuiesc”.
,,Prin poeziile Mariei Baciu, copiii acced la un idiom pe care-l recunosc, chiar fără a-l fi învăţat, iar adulţii refac experienţele de recunoaştere şi de înţelegere crezute pierdute ori definitiv acoperite de greul anilor. Citind aceste poezii, constaţi că părerea despre pretinsa inconştienţă a experienţelor copilăriei este o părerere greşită.Copilul care, prin Graţie, are lumea întreagă la picioare lui, se arată a fi suveran şi pe toată cunoaşterea, căci ce-ar mai fi candoarea fără sentimentul clar al desăvârşirii: ,, Sărut mâna”!, M-am sculat! /, Ce am astăzi de aflat? / Dragii mei, mă credeţi mică,/ dar eu ştiu ce-i o pisică,/ un căţel, o veveriţă,/ cum se-mbracă o rochiţă/. Versurile au, cu puţine excepţii, o contabilitate perfectă, ceea ce le face uşor de memorat de către copii.
Învinşi de frumuseţe şi candoare, să-i recunoaştem poetei Maria Baciu privilegiul şi meritul artei sale şi să ne bucurăm de ceea ce, purificându-ne, ne îmbogăţeşte.”

Lucia Cifor
ŞTIAŢI CĂ?

Din colectie privată
Când se afla în Eglitera, regina Maria a României a primit investitura în ,, Cercul Poeţilor", unde a făcut parte şi Regina Elisabeta a României?
În imagine Regina Maria poartă costumul tradiţional al membrelor acetui club.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu